Regulamin
Regulamin
Regulamin sklepu internetowego dostępny jest pod adresem internetowym:
www.ramka.pl/
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
RAMKA.PL
POSTANOWIENIA OGÓLNE
USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
SPOSOBY PŁATNOŚCI
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.ramka.pl
prowadzony jest przez :
STYLER Grzegorz Litewka, Szymon Romaniewski SP.J.
Dziekanowice, ul. Karola Wojtyły 7, 32-086 Węgrzce
NIP 944-17-95-269
REGON 351546804
KRS 0000088311
1.2. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do
przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego (z wyjątkiem pkt. 9
Regulaminu, który skierowany jest wyłącznie do przedsiębiorców). Postanowienia
niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek
praw konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów
prawa – wszelkie ewentualne wątpliwości tłumaczy się na korzyść konsumenta. W
przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi
przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
1.3. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją
postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane
są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności
opublikowanej na stronach Sklepu Internetowego. Podanie danych osobowych jest
dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Usługodawca ma prawo do
wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
1.4. Definicje:
DZIEŃ ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni
ustawowo wolnych od pracy.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w
Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez
dodanie Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy
Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
KLIENT – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w
wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba
fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna
albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa
przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży
ze Sprzedawcą.
KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16,
poz. 93 ze zm.).
PRODUKT – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma, usługa lub prawo
będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
SKLEP INTERNETOWY – Sklep Internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem
internetowym: www.ramka.pl
SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA :
STYLER Grzegorz Litewka, Szymon Romaniewski SP.J.
Dziekanowice, ul. Karola Wojtyły 7, 32-086 Węgrzce
NIP 944-17-95-269
REGON 351546804
KRS 0000088311
UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między
Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę
na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także
osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba
prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której
ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca lub zamierzająca korzystać z
Usługi Elektronicznej.
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia
i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1. W Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne:
Formularz Zamówienia.
Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z
momentem dodania pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie
Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po spełnieniu łącznie dwóch
kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu
pola „Złóż zamówienie” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej
modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi
komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu internetowego). W
Formularzu Zamówienia niezbędne jest podanie następujących danych: imię i
nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy,
miasto), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, Produkt/y,
ilość Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Usługobiorców niebędących
konsumentami niezbędne jest także podanie nazwy firmy oraz numeru NIP. Po
złożeniu zamówienia Klient powinien dodatkowo podać następujące dane: imię i
nazwisko, numer telefonu kontaktowego, adres poczty elektronicznej, adres.
2.2. Korzystanie z Usług Elektronicznych przez Usługobiorcę jest nieodpłatne.
Korzystanie z Formularza Zamówienia ma charakter jednorazowy i ulega
zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem.
2.3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem
teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
Komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu.
Dostęp do poczty elektronicznej.
Przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 11.0 i wyższej lub Internet
Explorer w wersji 7.0 i wyższej, Opera w wersji 7.0 i wyższej, Google Chrome w
wersji 12.0.0 i wyższej.
Zalecana rozdzielczość ekranu: 1024×768.
Włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz
obsługi Javascript.
2.4. Usługobiorca obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w
sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr
osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej osób trzecich.
2.5. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem
faktycznym.
2.6. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze
bezprawnym.
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Produktach podane na
stronach internetowych Sklepu Internetowego, w szczególności ich opisy,
parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia
umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
3.2. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w
złotych polskich i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT oraz cła.
Ceny nie zawierają jednak ewentualnych kosztów dostawy i płatności, które są
wskazywane w trakcie składania Zamówienia.
3.3. Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego jest wiążąca w
chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie
niezależnie od zmian cen w Sklepie Internetowym, które mogą się pojawić w
odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
3.4. Zawarcie Umowy Sprzedaży za pomocą Formularza Zamówień
W celu zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez
Klienta Zamówienia.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie, co
powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem oraz jednocześnie przyjmuje
Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie
do realizacji następuje poprzez przesłanie stosownej wiadomości na podany w
trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera
co najmniej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do
realizacji. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail
zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
3.5. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej
Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na
stronie Sklepu Internetowego, (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o
której mowa w pkt. 3.4. , a także poprzez (3) dołączanie do przesyłek dowodu
zakupu zawartej Umowy Sprzedaży. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona
i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4. SPOSOBY PŁATNOŚCI
4.1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu Przelewy24 –
możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie internetowej www.przelewy24.pl
5. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY
5.1. Sprzedawca udostępnia następujący sposób dostawy Produktu:
Przesyłka kurierem.
5.2. Przesyłka dostarczana jest na fizyczny adres klienta podany podczas
wypełniania formularza zamówienia.
5.3. Przesyłka Produktu do Klienta jest
odpłatna i zgodna z cennikiem podanym podczas składania zamówienia.
5.4. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba że w
opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy
termin.
6. WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
6.1. Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi
Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
6.2. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej bezterminowa
o charakterze ciągłym (np. Newsletter).
Usługobiorca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej bez
wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia w szczególności
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ramka@styler.pl
lub też pisemnie na adres: Dziekanowice, ul. Karola Wojtyły 7, 32-086 Węgrzce.
Umowa w takim wypadku wygasa po upływie 7 dni od dnia złożenia oświadczenia
woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia), chyba że strony ustalą krótszy
termin wypowiedzenia.
W wypadku Usługobiorców będących jednocześnie konsumentami Usługodawca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej, gdy Usługobiorca
obiektywnie rażąco albo uporczywie narusza Regulamin, w szczególności gdy
dostarcza treści o charakterze bezprawnym, po bezskutecznym co najmniej
jednokrotnym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem
odpowiedniego terminu. Naruszenie Regulaminu musi mieć charakter obiektywny i
bezprawny. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej w takim wypadku wygasa po
upływie 14 dni od dnia złożenia przez Usługodawcę Usługobiorcy oświadczenia
woli o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).
W wypadku Usługobiorców nie będących jednocześnie konsumentami Usługodawca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy
stosownego oświadczenia.
7. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
7.1. Reklamacje z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży:
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego osobą
fizyczną, który nabywa Produkt w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub
gospodarczą, z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży są określone w
szczególności ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze
zm.).
Zawiadomienia o niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży oraz zgłoszenia
odpowiedniego żądania można dokonać w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: mailto:ramka@styler.pl lub też pisemnie na adres Dziekanowice,
ul. Karola Wojtyły 7, 32-086 Węgrzce. Gdy jest to możliwe i niezbędne dla oceny
niezgodności Produktu z umową należy go również dostarczyć na powyższy adres.
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni. Odpowiedź w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez
Klienta adres, chyba że Klient poda inny sposób.
W przypadku Produktów objętych również gwarancją Sprzedawca informuje, iż
gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie
zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
7.2. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez
Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związane z działaniem Sklepu
Internetowego:
Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem
Sklepu Internetowego oraz pozostałe reklamacje związane z działaniem Sklepu
Internetowego Usługobiorca może składać w szczególności za pośrednictwem poczty
elektronicznej na adres: ramka@styler.pl lub też pisemnie na adres Dziekanowice, ul.
Karola Wojtyły 7, 32-086 Węgrzce. Zaleca
się podanie w opisie reklamacji jak najwięcej informacji i okoliczności
dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
nieprawidłowości oraz danych kontaktowych – ułatwi to i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni.
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez
Usługobiorcę adres, chyba że Usługobiorca poda inny sposób.
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Usługobiorca/Klient będący jednocześnie konsumentem, który zawarł umowę na
odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne
oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu
wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać w
szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ramka@styler.pl lub też
pisemnie na adres Dziekanowice, ul. Karola Wojtyły 7, 32-086 Węgrzce.
8.2. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument
jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi
w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego
zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie
czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od
nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
8.3. Usługodawca/Sprzedawca dokona zwrotu w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania
produktów na wskazany przez konsumenta numer rachunku bankowego.
8.4. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy,
liczy się w przypadku Umowy Sprzedaży od dnia wydania Produktu, a gdy umowa
dotyczy świadczenia Usługi Elektronicznej od dnia jej zawarcia.
8.5. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
konsumentowi w wypadkach: (1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą
konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa powyżej w pkt 8.1 oraz 8.4;
(2) dotyczących produktów po usunięciu ich oryginalnego opakowania; (3) produktów
posiadających ślady montażu (4) świadczeń o właściwościach określonych przez
konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego
osobą; (5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone
lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu;
8.6. W przypadku odstąpienia od umowy, koszty wysyłki towaru pokrywa Klient.
8.7. Warunkiem uznania zwrotu jest otrzymanie produktów w niezmienionym stanie
- bez żadnych śladów użytkowania, czy zniszczeń nie z winy sprzedającego.
8..8. Usługodawca/Sprzedawca nie przyjmuje zwrotów na produkty wykonane pod
zamówienie klienta.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są zgodnie z prawem
polskim i w języku polskim.
10.2. Zmiana Regulaminu:
Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych
przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw –
w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizacje postanowień niniejszego
Regulaminu.
Zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania
określone w art. 384 Kodeksu cywilnego, tj. Usługobiorca został prawidłowo
powiadomiony o zmianach i Usługobiorca nie wypowiedział umowy o świadczenie
Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym w terminie 14 dni od dnia
powiadomienia.
Zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców
będących jednocześnie konsumentami i korzystających ze Sklepu Internetowego
przed dniem wejścia w życie zmian, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą
miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane
lub wykonane Umowy Sprzedaży.
W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych
opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo
odstąpienia od umowy.
10.3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
przepisy: Kodeksu cywilnego; Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z
dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o ochronie
niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. (Dz.U. Nr 22, poz. 271 ze zm.);
Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) oraz inne
właściwe przepisy prawa polskiego.
10.4. Spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/Sprzedawcą, a Usługobiorcą/Klientem
będącym jednocześnie konsumentem zostają poddane właściwym sądom powszechnym.
Spory powstałe pomiędzy Usługodawcą/Sprzedawcą, a Usługobiorcą/Klientem
niebędącym jednocześnie konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze
względu na siedzibę Usługodawcy/Sprzedawcy.